New Media Day

Międzynarodowi eksperci z obszaru nowych mediów
spotkali się ze śląskimi studentami


Katowice, 25 kwietnia 2012 r. 

 

Eksperci z firmy IBM - światowego lidera w rozwijaniu technologii informatycznych, czołowej międzynarodowej agencji interaktywnej Fortune

Cookie, a także Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz działającej na globalnym rynku oprogramowania firmy Future Processing, podzielili się dzisiaj swoją wiedzą

i doświadczeniem z studentami uczestniczącymi w drugiej edycji “New Media Day”. Wydarzenie, które towarzyszy projektowi ''2nd International Week: Internet Communication

Management'' zostało zorganizowane przez Biuro Promocji i Nowych Mediów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Blisko czterystu studentów z dziewięciu uczelni należących do Konsorcjum Śląskich Uczelni Publicznych wzięło udział w drugiej edycji New Media Day. W trakcie swoich wystąpień specjaliści

podzielili się badaniami dotyczącymi rosnących wydatków promocyjnych na media cyfrowe, przedstawili różne obszary zastosowań nowych mediów, w tym m.in. wykorzystaniu nowoczesnych

technologii do projektowania inteligentnych i zrównoważonych rozwiązań w firmach i instytucjach publicznych. Zwrócili również uwagę na rosnące znaczenie mobilnych urządzeń

w komunikacji i konieczności wnikliwej analizy doświadczeń użytkowników umożliwiającej projektowanie najbardziej funkcjonalnych rozwiązań.

- Użytkownicy w coraz większym stopniu wykorzystują urządzenia mobilne, zarówno do przeglądania stron www, czy dokonywania zakupów w sklepach internetowych. Jednocześnie

stale korzystają również z komputerów stacjonarnych i laptopów. Sytuacja ta stawia nas przed wyzwaniem polegającym na opracowaniu rozwiązań, które zapewnią użytkownikom płynne i spójne

doświadczenia – mówi Sebastian Daum, User experience Consultant, Fortune Cookie.

 

New Media Day było imprezą towarzyszącą dla projektu ''2nd International Week: Internet Communication Management'', w ramach którego od 23. do 27.  kwietnia br. są prowadzone wykłady  z zakresu komunikacji, informatyki  i zarządzania dla polskich i zagranicznych studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Zajęcia i warsztaty przygotowało dwunastu wykładowców z sześciu krajów, w tym m.in. z Włoch, Niemiec, Belgii i Dani.

- Cieszymy się bardzo, że mogliśmy wziąć udział w tak ciekawym wydarzeniu, jak New Media Day. Jesteśmy przekonani, że to dobra okazja do tego by pokazać studentom, jak IBM postrzega nowe media. Mamy nadzieję, że nasze wystąpienie pozwoli otworzyć im umysł na ten sposób myślenia – mówi Peter Harrison, Lead Architect CEE, IBM

Organizatorem '2nd International Week: Internet Communication Management jest Biuro Promocji i Nowych Mediów, które do promocji wydarzenia wykorzystało również media społecznościowe m.in. profil w serwisie społecznościowym Facebook.

- Zależy nam, aby świat biznesu i nauki wzajemnie się uzupełniały. Zwłaszcza, że nowe media otwierają przed nami nieistniejące wcześniej  możliwości dialogu i rozwoju w kontekście międzynarodowym - mówi Izabela Gajda-Perek z Biura Promocji i Nowych Mediów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, organizator wydarzenia.